Together again - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Janneke en Menno - WaarBenJij.nu Together again - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Janneke en Menno - WaarBenJij.nu

Together again

Blijf op de hoogte en volg Janneke en Menno

23 December 2016 | Argentinië, Buenos Aires

Weer even een verslagje over mijn dagen! We zijn sinds gisteravond herenigd in Buenos Aires, dus reizen weer samen!

Nadat ik in Santiago wel de nachtbus heb gehaald, ben ik s'ochtends aangekomen in Mendoza. Deze grensovergang duurde 4 uur en was vooral erg koud. Eenmaal in de bus in Argentinië kwam ik er ook achter dat ik geen exitstempel van Chili heb gekregen, geen idee of de douane moeilijk gaat doen als ik ooit Chili weer in wil. Maar voor nu geen probleem, want ik heb wel gewoon de stempel van Argentinië gekregen!

Eerste dag niet zoveel gedaan, rondgezworven in de prachtige parken van Mendoza. Tweede dag zou Maicol, de Colombiaan van Uyuni, ook naar Mendoza komen, dus samen een free walking tour gedaan. Deze tours zijn in bijna elke grote stad in Zuid-Amerika te doen, hij is gratis, maar het is wel de bedoeling dat je de gids iets van fooi geeft.

Derde dag een wijntour gedaan, natuurlijk hadden we dit ook al in Chili gedaan, maar je kan niet in een van de grootste wijnstreken zitten en dan geen wijntour doen. Met de bus naar Maipu, fiets gehuurd en met een kaart erbij de winery's af! Bij de derde winery, Trapiche, hadden we een enorm leuke gids, die er bij kwam zitten en de wijn in bleef schenken. Na 4 verschillende rode wijnen geproefd te hebben, trok hij nog 3 witte open en bleef schenken. 3 uur later en enigszins aangeschoten zaten wij weer op de fiets, de rest van de winery's hebben we maar laten zitten, aangezien het fietsen steeds moeilijker ging.

Mendoza heeft een enorm park van 4 vierkante kilometer, dus daar dag 4 in doorgebracht en toen met de nachtbus naar Rosario!

In Rosario hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan, natuurlijk alle pleinen bezocht en de tweede dag naar een eiland in de grote rivier waar Rosario aan ligt. Hier is een strandje, en kan je in de rivier zwemmen, dit is wel een smerige rivier, dus het is nou niet ideaal, maar om af te koelen wel lekker. Besloten om nog een dag te blijven om op het strand te liggen en dan naar Buenos Aires te gaan. Helaas was het aan het stortregenen de hele zondag, dus alleen maar rondgezworven en een ticket voor de bus geboekt voor maandag. Wij wilden s'ochtends weg, maar de chauffeurs gingen staken, dus ze reden pas vanaf 14u, we waren maandag 19u in Buenos Aires!

Deze stad is fantastisch! Wij hebben al twee free walking tours gedaan door de verschillende wijken en er is zoveel te zien en te doen! Niet onbelangrijk is dat het nachtleven ook erg fantastisch is, wat het dagleven wel wat moeilijker maakt;) Eergisteren een Frans meisje ontmoet en maar gelijk besloten om ons haar te verven, waarom ook niet, we kennen elkaar ten slotte al 4 uur. Het resultaat is dat ik nu met een stuk blonder haar door het leven ga en even moet wennen!

Gisteravond rond 00.00 is Menno aangekomen en vandaag de auto ingeleverd en een beetje rondgezworven, we laten hem vanavond kennismaken met het nachtleven hier. Mocht je trouwens denken dat de clubs in Nederland laat beginnen, hier gaan ze pas open om 2.00...

Plannen zijn nu om tussen kerst en oud en nieuw naar Montevideo te gaan en dan oud en nieuw weer Buenos Aires, maar je weet het nooit met ons;)

Bij ons ontbreekt het kerstgevoel, voornamelijk door ons heerlijke weer, maar allemaal hele fijne kerstdagen natuurlijk!

• 23 December 2016 - 22:48

Tjitze:

Hallo Janneke,

weer erg leuk blog. Ja, reizen is vooral ook wachten en flexibel zijn.
    Ik ben benieuwd naar je blonde look. Ik vroeg om een foto, maar nog niet gekregen. Dat ga ik dan maar eens even aan Menno vragen.
    Kerst in een warm land is altijd een beetje vreemd. Maar ook hier is het geen witte kerst, nou dan is 20+ graden bij jullie beter dan het kwakkelweer hier.
    Wij wensen jullie ook hele fijne en gezellige kerstdagen.

Gr
    Tjitze en Anneke

• 24 December 2016 - 08:00

Marjolein Groen:

Ha Janneke,

Ook wij zijn benieuwd naar een foto. Heerlijk dat je zo geniet. Veel plezier in het nachtleven en misschien kan je het een beetje afwisselen...het dag en nachtleven! Fijne dagen en een lieve groet van ons allemaal! Marjolein, Michel, Tijn, Mees en Bent
    PS. speciale boodschap van Bent: Janneke moet weer komen want de kerstboom staat er!

• 25 December 2016 - 14:40

Maaike Vieveen:

Weer een hoop beleefd!
    Superleuk weer om te lezen.
    Ben ook zeer benieuwd naar je nieuwe looks:)
    Fijne kerst en alvast een goede jaarwisseling!!
    Groetjes Maaike