Change of plans, again... - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Janneke en Menno - WaarBenJij.nu Change of plans, again... - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Janneke en Menno - WaarBenJij.nu

Change of plans, again...

Blijf op de hoogte en volg Janneke en Menno

10 December 2016 | Chili, Santiago de Chile

Toch is het iets anders gegaan dan in ons laatste blog. Menno wilde het mooie Salta toch niet missen en heeft besloten om niet mee te gaan naar Santiago, wat betekent dat wij dit keer iets langer uit elkaar zijn. Ik doe Argentinie van links naar rechts en Menno meer van boven naar beneden.

Na een busrit van 24 uur kwamen wij, ik en de Colombiaan de we hebben ontmoet in Uyuni, aan in het drukke Santiago. Wat een verschil met de afgelopen dagen met alleen maar woestijn. Eerst maar een overvolle bus ingestapt, Chinese praktijken hier hoor. Hostel gezocht, wat nog niet zo makkelijk was, aangezien het hier 8 december een feestdag is. De rest van de dag een beetje rondgeslenterd, voor 4 euro twee liter wijn gekocht en tussen de locals in het park gaan zitten.

Gister zijn we naar een wijngaard geweest, Concha y Toro. Genieten! 7 soorten wijn gedronken en niks uitgespuugd, merkten we wel toen we er weer uitkwamen. Gelijk maar een busticket geboekt voor naar Mendoza voor vanochtend. Terug in het hostel bleek dat iedereen mee ging doen aan een pubcrawl, wij dan ook maar, was supergezellig!

Vanochtend, toen ik om 10 uur wakker schoot, bleek hoe gezellig. Natuurlijk had ik mijn wekker wel gezet, maar met nog 2 procent batterij over heeft die de nacht niet overleefd en was mijn bus vertrokken zonder mij:( Als een gek naar de terminal, de vrouw bij wie ik mijn ticket had gekocht was mij vooral aan het uitlachen, maar was erg aardig en ik kan vanavond nog met de bus naar Mendoza. Deze mevrouw heeft in ongeveer 50 talen gezegd dat ik er ECHT 20u moet zijn, dit is twee uur voordat de bus vertrekt, maar ik denk dat ze het vertrouwen in mij is verloren:(

Nog en paar uur door Santiago geslenterd en ik denk dat ik hier zo een week door kan brengen, maar we moeten door! Zo dus maar rustig naar de terminal, is de mevrouw ook weer gerustgesteld en kan ik wat voedsel bij elkaar sprokkelen voor de 8 uur in de bus met mijn laatste 4000 pesos, 5 euro.


  • 11 December 2016 - 08:05

    Marjolein:

    Hoi Janneke,

    Hoop dat je dit keer de bus wel hebt gehaald! Is deze busrit ook alweer achter de rug? Veel plezier in Argentinie!
    Groet Marjolein, Michel, Tijn, Mees en Bent

  • 11 December 2016 - 14:51

    Tjitze:

    Het zijn mooie belevenissen daar. Weer erg leuk verslag. Veel plezier in Mendoza. Daar hebben ze volgens mij ook veel wijngaarden ;).
    Volgens mij is Menno nu weer aan de beurt voor een blog! Eens zien en horen hoe het hem vergaat in het noorden van Argentinië.

    Groet en voorspoedige reis gewenst.
    Tjitze en Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke en Menno

Volg hier onze fantastische reis door Zuid-Amerika en kom te weten of wij ooit nog terugkomen...

Actief sinds 20 Okt. 2016
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 10403

Voorgaande reizen:

04 November 2016 - 28 Januari 2017

Zuid-Amerika:)

Landen bezocht: