Goede bussen/slechte bussen - Reisverslag uit San Pedro De Cachora, Peru van Janneke en Menno - WaarBenJij.nu Goede bussen/slechte bussen - Reisverslag uit San Pedro De Cachora, Peru van Janneke en Menno - WaarBenJij.nu

Goede bussen/slechte bussen

Blijf op de hoogte en volg Janneke en Menno

09 November 2016 | Peru, San Pedro De Cachora

We hebben heeeeel veel gedaan de afgelopen 48 uur! Zoveel dat Menno ligt te pitten terwijl ik dit aan het schrijven ben, het is hier nu 15.10u.

7/11 hebben wij de bus gepakt naar Paracas. Dit ging niet helemaal vanzelf. Onze bus zou 13.30 vertrekken vanaf het busstation, van de maatschappij Cruz del Sur, in Lima. Er werd aangeraden om met een taxi te gaan, maar waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan, dus Menno en ik hebben natuurlijk een stadsbus gepakt. Blijkbaar gaat heel Lima massaal de straat op, op maandag rond 12en, want wij stonden zo muurvast in het verkeer dat eer wij bij onze halte waren we nog 45 minuten over hadden om een klein stukje < mijn woorden, te lopen. Menno was het hier niet helemaal mee eens en wilde weer een bus in. Redenering van Menno was dat we nu bij huisnummer 170 liepen en bij 1099 moesten zijn en dat was geen klein stukje. Toch maar gaan lopen natuurlijk. Met nog 20 minuten over voordat de bus vertrok toch maar een taxi gepakt, die natuurlijk eerst een kwartier muurvast stond in het verkeer. Menno had de hoop al opgegeven, maar gelukkig voor ons hebben natuurlijk alle bussen in Peru vertraging, dus ook deze! Bus gehaald, hostel in Paracas gevonden, Menno gelukkig! Deze bus was echt de beste bus die wij gehad hebben, priveschermpje, dekentje, eten en dat voor maar 4,5 uur!

8/11 was niet veel rustiger. Wekker lekker vroeg, half 7. Dit voor onze tocht naar de Ballestas islands en het national park! Veel zeehonden, flamingo's, pelikanen en pinguïns gezien. Mooie uitzichten over de Atacama Desert gehad en toen maar besloten om gelijk die dag nog richting Abancay te vertrekken. Wij gingen er vanuit dat wij eerst naar Nazca moesten, om vervolgens de bus naar Abancay te moeten nemen. Dat werkte niet helemaal, het moest via Ica. Dus om 17u hadden wij de bus naar Ica, 17.30 Peruaanse tijd. Dit was ook een prima busmaatschappij en we waren 18.30 in Ica.

Ica was te lelijk voor woorden, dus snel een bus naar Abancay gezocht. Toch maar bij een van de goedkopere maatschappijen gekeken en een halfuur later waren wij de trotse eigenaren van 2 tickets naar Abancay voor vrij weinig. Bus ging 21.30 dus wij nog even eten en fantaseren over in wat voor knullig busje wij terecht zouden komen. 21.30 werd natuurlijk 22.30, maar er was een bus, en deze zag er niet eens heel slecht uit, van buiten. Van binnen was een ander verhaal, de stank van zweet en popcorn was echt te goor. De bus had geen airco, dus alle raampjes stonden op een kier, wat boven op een hoogvlakte enorm koud is, maar ze zijn vastgezet, dus dichtdoen kan je ze niet. En om het allemaal erger te maken stond de hele nacht rare Peruaanse tingeltangelmuziek op < ik heb hier doorheen geslapen, Menno wat minder. De stoelen zijn ook niet gemaakt voor mensen langer dan 1.70m, dus Menno was aardig dubbelgevouwen. Maar de bus reed wel lekker door! Wat een bus normaal in 13u aflegt, doet deze in 11,5 uur, met de gevaarlijke inhaalmanoeuvres en alles erbij. Vanochtend om 10u aangekomen en het eerste beste hotel, ja geen hostel, gepakt om normaal te slapen vannacht :)

• 10 November 2016 - 10:46

Cuno:

Zijn de zeehonden vermomd als Zeeleeuwen? ;)

• 10 November 2016 - 11:30

Timothy:

Ja dag! Menno Slaapt overal en overal doorheen.

Slaap lekker ;).

• 10 November 2016 - 23:56

Janneke En Menno :

Nee, zeehonden en zeeleeuwen! En Tim, hier kwam Menno toch echt niet in slaap!