De chaos die Lima heet - Reisverslag uit Surquillo, Peru van Janneke en Menno - WaarBenJij.nu De chaos die Lima heet - Reisverslag uit Surquillo, Peru van Janneke en Menno - WaarBenJij.nu

De chaos die Lima heet

Blijf op de hoogte en volg Janneke en Menno

07 November 2016 | Peru, Surquillo

Na 12,5 uur vliegen om 19.15 aangekomen in Lima. Eerste indruk van Lima was een verkeerschaos, toeterende auto's, driebaansweg die als vierbaansweg wordt gebruikt en linksafslaande auto's die rechts voorsorteren! In onze wijk (Miraflores) valt dit wel mee, deze wijk is redelijk nieuw aangelegd.

Vrijdagavond zijn we op het dak van ons hostel wat gaan drinken, gelukkig hebben ze hier ook beerpong! Daarna met de rest mee de stad ingegaan, daar hadden we het al snel gehad, het is er 6u eerder en we kwamen net vers uit het vliegtuig.

Zaterdag hebben we de bus genomen naar het oude centrum, natuurlijk eerste de bus de verkeerde kant op, waarom ook niet. Lima is een mix van lelijk en mooi, waarbij het oude centrum wel het mooie gedeelte is. Vooral de grote betonnen blokkendozen passen niet tussen de gekleurde victoriaanse gebouwen. Via een paar pleinen bij Iglesia Santa Domingo uitgekomen en daar de catacomben bezocht, lekker veel beenderen gezien. Nog verdwaald geraakt in een Chinese wijk en de bus teruggenomen huis.

Zondag was het plan om minder te lopen dan zaterdag. Langs de kust gelopen, tussen de kliffen weer omhoog, waarbij het heel normaal is om als voetganger een vierbaansweg, waar ze 80 mogen, te moeten oversteken zonder stoplichten of zebrapad. We zijn uitgekomen in Barranco, dat is een wijk verder dan Miraflores. Richting het centrum gelopen, waar ze met 30 man bezig waren om een soort groot altaar van achterin een kerk te verplaatsen naar de volgende kerk, dit gebeurde via een soort kruistocht waarbij het hele dorp was uitgelopen en in het paars en zwart gekleed was. Helaas voor ons betekende dit dat de weg was afgesloten en dat wij nog een stuk moesten lopen naar de bus. S'middags naar Huaca Pucllana geweest. Dit is een opgraving midden in Lima. De beschaving was nog van voor de incabeschaving. Soort piramide van kleien bakstenen, waar mensen geofferd werden, gezellige plek dus. Wat wel bijzonder is, is dat er zo'n enorme opgraving midden in de stad ligt, vooral omdat de piramide ook nog best wel hoog is. Daarna op een terras wat gedronken en geconstateerd dat het minder lopen dan zaterdag niet gelukt is.

Wij pakken zo, rond 13.30, de bus naar Pisco/Paracas.

Dit is waar wij zijn, waar ben jij?

• 07 November 2016 - 19:32

Tjitze:

Wat een leuk verslag. Flink wandelen dus daar. Ik hoop dat je knie het goed houd, Janneke. Niet veel zon in Lima als ik de foto's zie, maar wel veel stenen! Gelukkig staan jullie erop, erg leuke foto. Goede reis naar Paracas. Bekijk de Candalabra maar.

Gr. Tjitze

• 07 November 2016 - 23:09

Maaike:

Leuk om jullie eerste verslag van de eerste indrukken te lezen! Veel wandelen, ja dat hoort er ook wel een beetje bij ;)

• 08 November 2016 - 13:41

Anneke:

Wat een leuk verslag, ben benieuwd naar jullie belevenissen in Paracas! Geniet van alle indrukken. Lfs.

• 08 November 2016 - 22:18

Maaike Vieveen:

Leuk om zo met jullie een beetje mee te reizen!
    Veel plezier op jullie doorreis xxx